Blog

5 ok, miért jógázz, ha rendszeresen futsz

Írta: Oreskó Renáta jógaoktató
A számok ugyan nem hivatalosak, de egy futómagazin felmérése szerint a rendszeresen futók 36%-a jógázik is. Ők már felismerték, hogy a rendszeres jógagyakorlás a futással párosítva számos előnnyel jár, és a jóga a futóteljesítmény növeléséhez is hozzájárul. Ha valaki épp a maratoni táv teljesítésére készül, vagy csak hosszabbakat kezd futni, érdemes átgondolni ezt a néhány okot, hogy miért is jógázzunk futóként:

1. Izmok erősítése
A kardió nagyszerű, de a kardió nem elég. A jógával segítheted azon izmok megerősítését is, amelyeket bizonyosan túl fogsz használni a hosszabb távok alatt. 

2. A nyújtás kulcsfontosságú
A lustább futók (már ha van ilyen  ) nem nyújtanak eleget. Nyugi! A rendszeres jógagyagyorlás erről gondoskodni fog, megelőzve ezzel a sérüléseket. 

3. Hatékonyabb légzéskontroll
A jóga légzőgyakorlatokat is tanít, többek között olyat is, amely pihenteti a testet, miközben az dolgozik. Ez is egy apró trükk, amely bevethető hosszabb távok alatt, anélkül, hogy túlterhelnéd a tüdődet.

4. A határok tudatosítása
Igazából a határaink nem ott vannak, ahol kijelöljük őket, sokkal többre vagyunk képesek, mint gondolnánk. A jóga segít önmagunk, a testünk és a teljesítményünk tudatosításában, és ez nemcsak a futásnál lesz segítségünkre, hanem az élet minden területén.

5. A jóga nidrá segít a lazításban
Akár futás előtt, akár utána a jóga nidrá (ez tulajdonképpen egy mélyrelaxációs módszer) gyakorlatai ellazítják a testet, segítenek levezetni a felesleges feszültséget.  

A jóga és a futás is a fizikai megterhelésen túl – ellazít, kikapcsol, így nemcsak a testünkre van hatással, de a lelkünkre is. Legközelebb, ha futni indulsz, ne felejtsd el magaddal vinni a jógamatracot sem. :-)

Forrás: yogapop.cafeblog.hu

Ha rendszeresen futsz, megtanulhatod, hogyan tudsz jógagyakorlatokkal és relaxációval regenerálódni hosszú hétvégi edzésed vagy versenyed után. Ráhangolódhatsz a következő futócélodra a jóga eszközeivel.
Ha nem futsz, vagy nem sportolsz, akkor is részt vehetsz november 21-től kedd esténként 17:30-19:00 időpontban tartandó "Jóga futóknak - de nem csak futóknak 4 alkalmas tanfolyamon", amelynek óráin alkalmanként is részt vehetsz, nem muszáj a teljes tanfolyami díjat befizetned.

Szeretsz futni? És érdekel a jóga is? Akkor ez az tanfolyam Neked szól:

  • ha futsz, vagy más állóképességi sportot gyakorolsz és úgy gondolod, nyújtanod kellene, de még nem kezdtél bele,
  • ha azért nem próbáltad még ki a jógát, mert úgy gondolod, nem vagy elég hajlékony,
  • ha érdekel, hogyan hangolódhatsz rá jógával a következő futócélodra,
  • ha szeretnél olyan futókkal együtt gyakorolni, akik már elkezdték :-)

Szeretettel várunk. :-)