Blog

Fáj a dereka? Ülőmunkát végez? Formás alakra végyik? PILATES

Írta: Csepely Tímea, Pilates oktató, Gerinctréner
A Pilates egy kíméletes, de elképesztően hatékony mozgásforma, amit a német származású Joseph Pilates saját maga számára dolgozott ki, hogy asztmáját, angolkorból származó és ízületi fájdalmait csillapítani tudja, és teljes értékűen sportolhasson.

A jóga, a fitnesz, a gimnasztika elemeit ötvözte, és kontrollált légzéssel kombinálta a mozdulatokat. A gyakorlatokat elsősorban saját testsúllyal végezzük, melyek az izmokat nyújtják és erősítik is, és nem terhelik meg az ízületeket. Így kortól, nemtől függetlenül bárki végezheti, gyógytorna mellett is, rehabilitációs céllal is, más sportokat kiegészítve, vagy csak önmagában, alakformáló hatással.
Amire szükség lesz:
kényelmes, inkább testhez álló ruházat, hogy a helyes tartást jobban meg lehessen figyelni
zokni, (cipőre az órán nincs szükség)
törölköző, amire kellemesebb a fejedet tenni
víz
A mai ember számára a Pilates gyakorlása egy ajándék lehet, melynek segítségével fel tudja venni a harcot a stressz és a gerincbetegségek ellen. Tévedés azt gondolni, hogy akinek még nem fáj a dereka, háta, annak nem is fog. A mai ember ideje nagy részét irodában, számítógép előtt ülve tölti, és az ebből fakadó gerincelváltozások csak hónapok, évek múlva jelentkeznek. A Pilates amellett, hogy 60 perc alatt átmozgatja az egész testet, mobilizál elfeledett derék-, hát- és hasizmokat, megtanít minket testünk ismeretére, így fel fogjuk ismerni a helytelen testtartást és tudunk rajta javítani.

5 ok, amiért érdemes piláteszezni
1. A stressztől, ülőmunkától a nyakban, a hátban, a derékban kialakult feszültség csökken, a tartóizmok megerősödnek
2. A hát kiegyenesedésével a has is lapossá, egyenessé válik, a derékvonal szépen ívelt lesz
3. A gyakorlás csökkenti a stresszt, tudatosabban leszünk képesek kezelni a stresszhelyzeteket
4. A gyakorlatoknak semmilyen káros hatása nincsen, nincs sérülésveszély
5. Mindenki a saját edzettségi állapotának megfelelően tudja a gyakorlatokat végezni

Sosem késő elkezdeni a mozgást, szívesen segítek, hogy elkezdj sportolni vagy, hogy megismerd ezt a mozgásformáz is!

Csepely Tímea
Pilates oktató, Gerinctréner