Blog

Kezdő Jógik Útmutatója a Változáshoz II.

Írta: Kálmán Judit, jóga és meditáció oktató
Indulj el saját Jóga-utadon velünk és Kálmán Judit tradicionális jóga és meditációs oktató segítségével. Ötletmorzsák kezdő és újrakezdő jógázóknak sorozat második része.

Ötletmorzsák kezdő és újrakezdő jógázóknak sorozatunk elindításának fő célja, hogy segítséget nyújtsunk azoknak, akik szeretnék a jógát mindennapjaik szerves részévé tenni és változtatni szeretnének valamin. Ebben segítenek Kálmán Judit, tradicionális jóga és meditációs oktató iránymutatásai nyári, blogsorozatunk írásaiban, amelynek első, bevezető részét itt tudod elolvasni. Reméljük, hogy ezek az apró ötletmorzsák segítségetekre lesznek abban, hogy belevágj az életmódváltásba, vagyis elindulj saját Jóga-útadon.

1) Találj egy állandó helyet az állandó (fizikális) gyakorlatokhoz. Öltözz át hozzá - gyakran már ez is nagy segítség azokon a napokon, amikor kigurítani sincsen kedved a szőnyeget. Mert lesz ilyen, lehet, többször is. :-)

2) Tégy egy mécsest, ha van mestered, az ő fotóját, füstölőt, kristályt a gyakorlóhelyedre. Bármi megfelel, ami számodra tisztaságot, hitelességet, és a magasabb erők jelenlétét szimbolizálja.

3) Ha kitűztél egy célt magad elé, tisztázd a motivációdat, és próbáld élvezni is az odáig vezető utat. Ha például szeretnéd, hogy egy nap álló előrehajlásban leérjen a két tenyered a talajra, találd meg benne a célt, ami több, mint a külsőség. Napról napra gyakorold, lásd meg benne a jó hatásokat, a tested pozitív alakulását, erejét, és alkalmazkodókészségét. Minden előrehajlásod legyen ima és köszönet, amiért van lehetőséged megtapasztalni a benne rejlő fejlődést.

4) Használj eszközöket! A jógatégla, és a jógaheveder társaink az úton. Az előrehajlás példájánál maradva, a tenyerek alá téve a jógatéglát, megőrizhető az egyenes gerinctartás, megelőzhető a csigolyák asszimetrikus távolodása (a hátulsó felületen), és így a gyakorlásodat biztonságosabbá tudod tenni!

5) Találj néhány kedvenc ászanát, és néhány "nemszeretem" jógapózt, melyek elégedettséget és kellemes megerőltetést, illetve kényelmetlenségük folytán testi és mentális kihívást okoznak. Ezek fognak lelkesíteni, illetve alázatban tartani az Úton, és jól mutatják majd az állandó változásra való képességedet.

6) Találj magadnak egy kedvenc, és lehetőleg hiteles tollból származó jógakönyvet! Jó volna, ha az alapokkal kezdenéd. Találj egy akár on-line videókat adó hiteles instruktort is, akinek utasításait követve az otthoni gyakorlásodat a kezdetekkor precízebbé tudod tenni. Az élő tanár személyét azonban ne próbáld meg pótolni a fentiekkel. Param para, azaz tudattól tudatig átadás a módja a jóga tudományának átadásában, már évezredek óta. Kövesd a tradíciót!

7) Soha, de soha ne add fel !

Hamarosan folytatjuk... :-)

Bármilyen kérdés esetén bátran írjatok nekünk az info@nemcsakjoga hu vagy Juditnak a juditakalman@gmail.com e-mail címre!

Ha szeretnél Judittal együtt gyakorolni, fejlődni és tanulni, akkor szeretettel várunk július 4-től szerda esténként 18:30-tól kezdődő, Jóga és meditáció óráira.

Ne felejts el bejelentkezni , telefonon (+36 20 982 6822) vagy online itt.