Blog

Stresszoldás jógával

Írta: Sztrakay Miléna
Tudtad, hogy a jóga a szimpatikus és paraszimpatikus idegrendszerre egyaránt hat? Mit is jelent ez valójában? (Esetleg Te sem figyeltél anno a biológia órán? ;-) )
A következő 2 perces kisfilmben megtudhatjátok, hogy miként hat a jóga a szimpatikus és paraszimpatikus idegrendszerre és miként segít minket a mindennapi stressz kezelésében, gondolataink tudatosításában és elménk elcsendesítésében.

The Science Behind Yoga & Stress

„Idegrendszerünknek két összetevője van: a szimpatikus és a paraszimpatikus. Az előbbi veszélyhelyzetben növeli meg túlélési esélyeinket. Az utóbbi a szervezet öngyógyító folyamataiban vesz részt. A mindennapi élet feszültségei nemritkán szimpatikus üzemmódra állítják át az idegrendszert. Ilyenkor a szervezet megújító folyamatai szünetelnek, ami számos egészségügyi problémához vezethet. A jógagyakorlatok hatására az idegrendszer feloldja a káros energiablokkokat, elindítva az öngyógyulás folyamatát."
(Forrás: Nita Pate:Jóga ​kezdőknek és haladóknak)

A Stresszoldó jóga tanfolyamon elsajátítható tudás és technikák, amelyek a tradicionális jóga elveire és elemeire épülnek, nagy mértékben megkönnyítik mindennapos stresszhelyzetekben történő helytállásunkat. A stresszel való megküzdés nehézsége, sikertelensége éppúgy hozzájárul a civilizációs betegségek kialakulásához, mint a helytelen táplálkozás vagy a mozgásszegény életmód. Ezen ártalmak együttesen szolgáltatják korunk jellemző betegségeinek alapját.
Pedig a tudás évezredes, a stressz, a nyugtalanság viszont mindennapos. Ezért egyszerűsítve, tematizálva nyújtunk át annyit a jógából, amit praktikusan fel tudsz használni. Ezt szeretnénk Neked átadni Stresszoldó jóga tanfolyamunkon. Olyan egyszerű technikákkal, gyakorlatokkal ismerkedhetsz meg a tanfolyamojn, melyek bármelyik, stresszel terhes hétköznapi helyzetben hatékonyan támogatják a feszültségoldást.

November 7-től induló, szerda esti (17:30-19:00) stresszoldó jóga tanfolyamunk célja olyan egyszerű, otthon is végezhető gyakorlatok elsajátítása, melyekkel a jógában még kevésbé gyakorlott érdeklődőnek is emelheti életminőségét, a stresszreakciók mély átalakítása révén.

Az izmok, ízületek nyújtását, lazítását szolgáló jógapózok (ászanák), feszültségoldást segítő légzések, egyszerű koncentrációs gyakorlatokat követően a gyakorlást hosszú, mély relaxáció zárja, mely több órányi pihentető alvással is felér. A test szisztematikus ellazításával az egész elme is ellazul, így jön létre egy teljesen relaxált állapot, a tökéletes pihenés.

Ha Te is szeretnéd elsajátítani a hatékony stresszkezelés módszerét, megtapasztalni a nyugalom, béke, elcsendesedés állapotát, csatlakozz most szerdán (november 7-én) induló 6 alkalmas Stresszoldó jóga tanfolyamunkhoz.  

A tanfolyamon való részvételhez semmilyen előképzettség nem szükséges.

Oktató: Kálmán Judit, jóga-terapeuta és meditációs tréner

Kezdési időpont: november 7. szerda 17:30-19:00, 6 héten keresztül. Az órák időtartama: 90 perc.

Tanfolyamainkon gyakran előfordul, hogy Vendégeink nem minden alkalomra tudnak eljönni, hiszen bármikor közbe jöhet valami… Ha ilyen helyzet adódik, az elmaradt tanfolyami alkalmak bármely órarendi óráinkon lejárhatók, így biztosan nem vész el egy alkalom sem. :-)

Az órák időtartama: 90 perc.

A tanfolyamon való részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, írj üzenetet az info@nemcsakjoga.hu - ra vagy telefonálj a 0620/9826-822 számra.
Részvételi helyed biztosításához előleg (7200Ft) befizetésére van szükség, mert a maximális létszám limitált (max. 10 fő).

Hűségakció tanfolyamon résztvevő vendégeinknek!

Tanfolyamainkon résztvevő vendégeink hűségét 10%-os kedvezménnyel honoráljuk!

Bármely tanfolyamunk résztvevői 10% kedvezményt kapnak következő tanfolyamunk részvételi díjából.

Szeretettel várunk. :-)