Blog

Tudtad, hogy a nyújtás (stretching) javítja az életminőséget?

Írta: Sztrakay Miléna
A mindennapi rohanás közben nincs időnk figyelni magunkra. Nincs idő, hogy figyeljünk a testtartásunkra, a mozgásunkra. Bizonyára már ti is gyakran tapasztaltátok, hogy a nap végére szinte összezsugorodunk a sok teher alatt. Egy ilyen nap után rengeteg fölösleges izomfeszülés raktározódik el a testünkben. Ezek az észrevétlen feszültségek az évek során felhalmozódnak és előbb vagy utóbb merevségben, fájdalomban, sőt deformációkban jelentkeznek, mert az izmok ilyenkor megrövidülnek.
Jó hír! Tehetünk ez ellen! Az izmok megfelelő nyújtásával (stretchinggel) nem pusztán a feszes izmok lazítását, hanem a test valamennyi izmának aktív megnyújtását, ízületeinek mobilizálása is lehetséges, amellyel az ízületek és a gerinc mozgását is javítjuk, és ezzel csökkentjük a stresszhatást (feszülést) az izmokban.

Az izomnyújtó gyakorlatok segítségével az ízületek és a gerinc rugalmassága és hajlékonysága növelhető, az izmok feszessége oldódik. Ez azonban csak rendszeres gyakorlással érhető el.

Sokat segíthetünk, ha naponta 1-2 gyakorlatot beiktatunk. A reggeli nyújtózkodásra mindig legyen idő, napközben hosszú ülő, álló tevékenység végzésekor, este lefekvés előtt. Csak pár perc lazítás, és csodákat tehetünk magunkkal.

Nagyon fontos: edzés utáni nyújtásról se feledkezzünk meg! Futás, kocogás után mindig nyújtsa meg a vádlit, a combfeszítő és a combhajlító izmát, ezzel elkerülheti az esetleges sérüléseket. Az izmok minőségét tehát nem a méret, nem az izomtömeg, hanem azok ruganyossága, hajlékonysága határozza meg. A rideg öntöttvas is hamarabb elreped, mint az edzett acél vagy a rugalmas műanyag. A rendszeres nyújtással, mint a hajlékonyságfokozás eszközével tehát tágabb értelemben egy magasabb életminőséget érhetünk el.
Forrás: www.vitalzone.hu/edzes-nyujtas-sport.html

Mindezek elsajátításához nyújt segítséget október 21-én, szombat délelőtt (9:30-11:00) tartandó STRETCHING workshopunk, amelyen megismerheted a nyújtás (stretching) és SMR henger használatával elérhető testi ellazulást, valamint légzés és relaxáció együttes használatával elérhető teljes testi-lelki-mentális ellazulást.

A workshopon megtanulhatod:

• a helyes SMR henger/kislabda használatot
• a helyes nyújtást különböző technikákkal
• légzés technikákat
• relaxációs technikát.

A workshopot tartja: Nádas Nóri, Preventív gerinctréning és stretching oktató

A workshop díja 3.500 Ft
A workshopon való részvétel regisztrációhoz kötött.
Kérjük írj üzenetet az info@nemcsakjoga.hu - ra vagy telefonálj a 0620/9826-822 számra. Részvételi helyed biztosításához előleg (1700Ft) befizetésére van szükség 2017. október 20-ig, mert a maximális létszám limitált (max 10 fő).

Szeretettel várunk. :-)