Óratípusok

Himalájai Integrált Jóga

A Himalájai Jóga Tradíció szellemében végzett integrált jógagyakorlás a meditációt és az ászanák meditatív gyakorlását helyezi előtérbe. Az integrált jóga óráknak részét képezik a hatha jógából ismert ászanák, relaxációs gyakorlatok, légzőgyakorlatok és az óra végi vezetett meditáció.

„A Himalájai Jóga Tradíció tanításai magukba foglalják az összes ismert meditációs rendszer legfontosabb tanait és gyakorlatait, sőt, ezek a rendszerek túlnyomó részben éppen ezen iskolából fejlődtek ki. E rendszerben éppúgy jelen vannak a testhelyzetek (ászanák), a légző-és energetikai gyakorlatok (pránajáma), mint a különféle relaxációs gyakorlatok, és a jógikus alvás (jóga nidrá). Kiemelt fontosságú még az elme csendjének (silence) gyakorlása.”
(forrás: www.himalajaijoga.hu)

A Himalájai Integrált Jóga integrált jóga ászanáival hozza testét abba a rugalmas, egészséges, kiegyensúlyozott állapotba, amelyben tartózkodva a gyakorló elfelejtkezhet a fizikai testéről, miközben éppen annak jó állapota miatt képes ellazultan, mozdulatlanul ülni. Ebben a testben jól érzi magát, mert légzése szabadon áramlik, nincs felesleges feszültség sehol. Ebben a testben élve képes elméjét lecsendesíteni, csendesebb elméjével békés választ találni a sokszor drasztikus, túlnyomórészt stresszes élethelyzetekre.

Az elménk lecsendesítését az érzelmeink tisztításával, önmagunkra és történéseinkre való tudatosságunk erősítésével érhetjük el. Mégis hogyan?  Az önelfogadás gyakorlásával. Ezáltal másokat is jobban elfogadunk, ami nagymértékben növeli a megértést. Ebből következik, hogy az életünk történései kevésbé hatnak stresszesen ránk, s mi magunk is kevesebb felesleges feszültséget hozunk létre. Növekszik a pozitív hozzáállásunk, jobban megismerjük magunkat, a valódi tudásunk bővül.

Integrált jóga óra felépítése:

  • Központosítás - Jelenlét megteremtése, befelé figyelés kezdete
  • Átmozgatás, bemelegítés (ízület és mirigy gyakorlatokkal) – a testünk előkészítése
  • Napüdvözlet  -  a test energetizálása, légzés és energia figyelése,  áramoltatása
  • Klasszikus ászanák - tudatosság növelése, érzelmek tisztítása, feszültségek elengedése
  • Relaxáció – mozgás nélküli áramlás
  • PRANAJAMA – Légzőgyakorlat – a prána egyensúlyozása
  • Meditációs gyakorlat – az elme csendessége

Szeretettel várunk, ha Te is szeretnél elindulni a tudatosság és belső csended felé vezető úton, a Himalájai Jóga tradíció tanításainak segítségével.
Február 21-től, szerda esténként 17:30-19:00 Himalájai Integrált Jóga óráinkra, 19:15-20:15 „Bevezetés a meditációba” Sándy Gabriellával, Himalájai Jóga Tradíció oktatóval