Újdonságok

Jóga nidra, mélyrelaxációs tanfolyam február 17-én, szombat 10:30-13:30

A jóga nidra egy különleges mélyrelaxációs módszer, melynek segítségével megvalósítható a teljes fizikai, mentális, és érzelmi relaxáció. A jóga nidrát „jógikus alvásnak” is lehetne fordítani, de valójában sokkal többről van szó, mint alvásról. A jóga nidra egy nagyon mély, több szinten elsajátítható gyakorlat, melynek első lépcsőfoka a mélyrelaxáció. A jóga nidra még nem meditáció, hanem a meditáció „előszobája”, megteremti a meditáció előfeltételeit, olyan alvás és ébrenlét közti állapotot hoz létre, amikor az agy érzékenysége jelentősen megnő. A jóga nidra egy jól felépített, erős technika, mely teljes fizikai, mentális és érzelmi ellazulást tesz lehetővé, de mégis sokkal több, mint a mélyrelaxáció.

A jóga nidra technikája mindenkinek javasolt, aki stresszel küzd, aki céljait szeretné megvalósítani, aki fejlődni szeretne. Tanulási problémák, magas vérnyomás, cukorbetegség, emésztési problémák, menedzserbetegség  – csak néhány azok közül, amelyeknél kiegészítő terápiaként működhet.
A jóga Nidra rendszeres, napi gyakorlásával nő a fizikai és szellemi teljesítőképesség, javul a koncentráció és a memória. A relaxáció időtartamát fokozatosan növelve, rendszeres gyakorlással mélyítjük el. A megfelelő pillanatban fogalmazzuk meg egyéni szankalpánkat (megerősítés), melynek segítségével igazi mélytudati finomhangolást végezhetünk magunkon. Segítségével régi szokások, beidegződések, programok változtathatók meg a mélytudati szinten.

A módszer nagyon hatásos és nagyon egyszerű. Sokan tapasztalják, hogy a jóga nidra gyakorlásával olyan kipihentnek érzik magukat, mintha órákat aludtak volna. Ennek az az oka, hogy ilyenkor az elme egy teljesen éber, de mégis a mindennapi ébrenléttől nagyon eltérő állapotban van, miközben a fizikai test olyan mértékben tud ellazulni, ahogy gyakorlatilag az alvás folyamatában sem.

A gyakorlat hatásait vizsgáló kutatások szerint a jóga nidra rendszeres gyakorlása segítséget nyújthat:

  • stresszoldásban,
  • alvászavar enyhítésében,
  • tanulási nehézségek fennállása esetén,
  • alkohol- és drogfüggőség,
  • terhesség alatt,
  • szülés után,
  • menstruációs zavarok,
  • asztma,
  • daganatos megbetegedések,
  • gyomorfekély,
  • magas vérnyomás,
  • cukorbetegség esetén.
     

Tanfolyam témái:

  • Mi a Nidra, miért jó, kiknek, mikor ajánlott, belső hatásai (elmélet).
  • Fizikai gyakorlás, a Nidrára előkészítő gyakorlatok (ászanák, légző gyakorlatok, a test felfrissítése, az elme elcsendesítése).
  • Légzésfigyelés és vezetett meditáció.
  • A tapasztalatok megosztása.

Kinek ajánljuk?

  • Kezdőknek, ha csupán a hétköznapi feszültséget szeretnéd enyhíteni
  • Gyakorlottabb jógiknak is, akik a Pratyaharát (érzékek visszavonása) szeretnék tovább fejleszteni.

A foglalkozás ideje 2 x 90 perc (plusz 10-15 perc szünet).

A tanfolyam díja 5.500 Ft

Oktató: Rónai Róbert, tradicionális hatha jóga oktató

Tanfolyam időpontja: 2018. február 17. szombat 10:30-13:30

A tanfolyamon való részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, írj üzenetet az info@nemcsakjoga.hu - ra vagy telefonálj a 0620/9826-822 számra. Résztvételi helyed biztosításához előleg (2700Ft) befizetésére van szükség 2018. február 16-ig, mert a maximális létszám limitált (max 12 fő). A tanfolyamot minimum 4 fő jelentkezése esetén tartjuk meg.

Szeretettel várunk. :-)